Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2011

Η σημασία της υποκειμενικότητας

.....του Μάρκου Τομπουλίδη


    Θα ήθελα απλά να πω ότι μιας και μέσω αυτού του blog εκφέρονται και πολλές απόψεις θα πρέπει κάθε άποψη να είναι σεβαστή. Κάτι το οποίο επίσης έμαθα με την πάροδο του καιρού είναι ότι σχεδόν τα πάντα είναι υποκειμενικά, o καθένας βλέπει μια άποψη ,με τελείως διαφορετικό τρόπο o καθένας το καταλαβαίνει αλλιώς. Αυτό ισχύει για πολλά ακόμη πράγματα, όπως το γούστο στην μουσική, μια ταινία τον τρόπο ντυσίματος, είναι όλα θέμα γούστου που λένε μέχρι το σημείο που αυτό δεν θίγει κάποιον άλλο. Ναι και εγώ δεν το δεχόμουν πολλές φορές. Θα σας πω μάλιστα ένα συγκεκριμένο παράδειγμα.

Συνομιλούσα με έναν γνωστό μου περί μουσικής και είπα εγώ κάτι για τον Bob Dylan, σπουδαίος στιχουργός και μουσικοσυνθέτης που με την μουσική του επηρέασε γενιές ολόκληρες και πολλοί λένε επίσης ότι οι στίχοι του ήταν ένας λόγος που σταμάτησε και ο πόλεμος στο Βιετνάμ. Ε μου λέει ο συνομιλητής μου εμένα μ’αρέσει περισσότερο η Κοκκίνου! Για μένα είναι πιο καλή από τον Bob Dylan… έξαλλος εγώ δεν μπορούσα να το δεχτώ..κι όμως..είναι θέμα γούστου απλά..προφανώς τα τραγούδια της Κοκκίνου του προκαλούσαν πολλά περισσότερα συναισθήματα και τον άγγιζε περισσότερο η μουσική της. Με τον καιρό κατάλαβα ότι είναι όλα υποκειμενικά σε τέτοια θέματα, καθένας το καταλαβαίνει αλλιώς. Το ίδιο συμβαίνει και με τα πολιτικά. Ο καθένας έχει την δική του άποψη και από την στιγμή που δεν προσπαθεί να στην επιβάλει με την βία είναι απόλυτα σεβαστή, μπορεί να διαφωνώ μέχρι το κόκκαλο, αλλά αυτή είναι η άποψη του, και με το θρησκευτικό θέμα το ίδιο, είναι θέμα πίστης καθαρά, δεν μπορείς να πεις τι είναι σωστό και τι λάθος. Το ίδιο συμβαίνει και με άλλα πολλά. Νομίζω καταλάβατε τι θέλω να πω, το πιο πιθανό να λέω κάτι αυτονόητο για πολλούς, απλά ήθελα να το πω. Ευχαριστώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου