Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

Η αξία του να ζεις.


Σαν μικρό παιδί κι εγώ έψαχνα την ουσία της ζωής, έμπλεκα σε θεωρίες και σε σκέψεις γιατί κάθε θεωρία έβλεπε το μέλλον. Κάθε θεωρία, κάθε ρήση μου λεγε πώς θα είμαι στο μέλλον. Όμως όλες οι ρήσεις και οι θεωρίες είχαν ένα πρόβλημα. Δεν έβλεπαν εμένα. Καμία θεωρία δε μπορεί να αφήσει το αποτύπωμα πάνω μας και την σκέψη της πάνω μας αν εμείς οι ίδιοι δεν την αφήσουμε να μας παρασύρει στο δικό της ρυθμό.

Τη ζωή μόνο με ένα τρόπο μπορείς να την μάθεις, δια βίου. Κανένας δε μοιάζει με κανέναν όσο κι αν προσπαθεί κάποιος να μας πείσει. Το ότι είναι  κάποιος νέος δεν τον κάνει τον γέρο δάσκαλο. Τον κάνει να έχει βιώσει μια κατάσταση διαφορετική πάνω στο ίδιο στερέωμα. Το ότι δεν πήρε την απόφαση να ζήσει όπως εγώ δε σημαίνει ότι κάνω λάθος. Το ότι περπάτησε πάνω σε ένα σκοινί ,πάνω από μια χαράδρα και έπεσε δε σημαίνει ότι θα πέσω κι εγώ. Ίσως εκείνον  την μέρα εκείνη να τον ενόχλησε μια μύγα ή να ήταν ασταθής. Δεν είναι το ίδιο. Μην ακούτε πάντα τους άλλους διότι θα καταριέστε την αδράνειά σας. Ειδάλλως θα λέτε ότι η ζωή είχε σασπένς αν τελικά αποτύχετε στο τρελό κυνήγι που ονομάζεται ευτυχία.

Όλοι δίνουν συμβουλές πως να ζείτε καλύτερα ποιος όμως ξέρει; Τι μένει τελικά;
Ζω για μένα, στο τώρα όχι στο μέλλον. Το παρελθόν το βλέπω και πολλές φορές γελάω γιατί νόμιζα ότι τα είχα ζήσει όλα. Μα πάντα κάτι καινούριο αναβλύζει από την αέναη και απρόσμενη πηγή της ζωής. Έμαθα από τα λάθη, δε σας κρύβω ότι τα ξανά έκανα κάποια από αυτά. Αλλά ποιος είναι ο τέλειος που να μην κάνει λάθη; Ποιός έχει την δύναμη μα και τον πόνο να μη ξανά κάνει το λάθος; Το παρελθόν είναι πίσω και πάντα θα τρέχει να με προλάβει με τα λάθη μου, εγώ όμως ζω το τώρα. Η στιγμή αυτή έχει αξία. Το μέλλον δεν είναι και δεν θα είναι ποτέ βέβαιο άσχετα αν καμιά φορά ξέρουμε τι αντίκτυπο έχουν οι πράξεις μας στους άλλους. Δεν αξίζει να ζούμε γι αυτό, μπορούμε να το σχεδιάζουμε να μη το αφήνουμε στη τύχη του, αλλά όχι να το υπηρετούμε. Το παρόν είναι εδώ. Αν μπορούσε να γιορτάζει κανείς κάθε στιγμή και όχι την αλλαγή του χρόνου μόνο θα είχε ανακαλύψει την ουσία της ζωής. Τέτοιοι είναι οι χαμογελαστοί άνθρωποι αυτοί που είναι πάντα χαρούμενοι σαν μια ωδή στη ζωή.

Αν θέλετε να μάθετε να ζείτε προσπαθήστε να χαμογελάτε συνέχεια, παρασείρετε τους άλλους έτσι και ίσως φτιάξετε έναν ήλιο κάτω από τα σύννεφα και λίγη ανάσα σε μια μουντή πόλη.
Χαίρετε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου