Τετάρτη, 23 Ιανουαρίου 2013

Η Χρυσή Αυγή αυτοπροσδιορίζεται...

....του Ιωάννη Μυλωνέλη

   Η Χρυσή Αυγή όπως αυτοπροσδιορίζεται, είναι ένα λαϊκό και εθνικιστικό κίνημα με δομές, αρχές και θέσεις, το οποίο σύμφωνα με το site του κινήματος δραστηριοποιείται ενεργά στην πολιτική ζωή της χώρας από τα μέσα της δεκαετίας του 90΄ έχοντας λάβει μέρος στις ευρωεκλογές του 1994 και του 2002 και στις εθνικές εκλογές του 1996 και του 2009. Στις 7 Νοεμβρίου του 2010 η Χρυσή Αυγή συμμετείχε στις δημοτικές εκλογές και στην πιο πρόσφατη εκλογική αναμέτρηση, της 17ης Ιουνίου έλαβε ποσοστό 7% και εξέλεξε 18 βουλευτές στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.[1]

Η Χρυσή Αυγή έγινε βέβαια γνωστή περισσότερο από την πολιτική της δράση η οποία δεν περιορίζεται μόνο στο επίπεδο του διαλόγου αλλά κυρίως στις βίαιες πρακτικές της τα τελευταία χρόνια. Δεν θα ήθελα όμως να επικεντρωθώ σε περιστατικά βίας του συγκεκριμένου κόμματος τα οποία συνήθως διαψεύδονται από τα μέλη του και χαρακτηρίζονται ως ανυπόστατες κατηγορίες των συστημικών και διεφθαρμένων μέσων μαζικής ενημέρωσης, ασχέτως αν αυτά τα περιστατικά βίας έχουν καταγραφεί από τους τηλεοπτικούς φακούς. Σκοπός του συγκεκριμένου άρθρου είναι να αναδείξει τις σχέσεις της Χρυσής Αυγής με την θεσμική Εκκλησία της Ελλάδος και τις πραγματικές μεταφυσικές αρχές που έχει το συγκεκριμένο πολιτικό κόμμα.

Μετά την είσοδο της Χρυσής Αυγής στο Ελληνικό Κοινοβούλιο με τις εθνικές εκλογές του Ιουνίου παρατηρήθηκε μια στροφή του κινήματος σε πιο «παραδοσιακούς» ήδη περπατημένους δρόμους, σαν και αυτούς που επέλεξε το ΛΑ.Ο.Σ. πριν από μερικά χρόνια, δηλαδή μια οργανωμένη στροφή προς την επικρατούσα θρησκεία εν Ελλάδι, τον Ορθόδοξο Χριστιανισμό. Αυτό φάνηκε πλέον ξεκάθαρα με την έντονη διαμαρτυρία μελών της Χρυσής Αυγής και διάφορων παλαιοημερολογιτών κατά την πρεμιέρα της θεατρικής παράστασης «Corpus Christi».

Στις αρχές Οκτωβρίου του 2012 την ημέρα της θεατρικής παράστασης «Corpus Christi» μια ομάδα περίπου 100 ατόμων η οποία αποτελούταν από μέλη της Χρυσής Αυγής και παλαιοημερολογίτες λαϊκούς και κληρικούς, ανάμεσα τους και οι βουλευτές Ηλίας Παναγιώταρος, Γιώργος Γερμενής και Χρήστος Παππάς συνεπλάκησαν με δυνάμεις της ελληνικής αστυνομίας, έριξαν γιαούρτια και φώναξαν συνθήματα στην είσοδο του «Χυτηρίου» με σκοπό να αποτρέψουν την διεξαγωγή της θεατρικής παράστασης.[2]

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το άρθρο με τίτλο Η «ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ» ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ το οποίο δημοσιεύτηκε στην εβδομαδιαία λαϊκή εθνικιστική εφημερίδα ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ με αριθμό φύλλου 806 στις 2 Ιανουαρίου του 2013. Το εν λόγω άρθρο σχολιάζει την κατασκευή ενός «Οίκου Προσευχής και Μαθητείας» για τους πιστούς τριών διαφορετικών θρησκειών στην πλατεία του Αγίου Πέτρου (PetriPlatz) στην πρωτεύουσα της Γερμανίας. Όπως αναφέρει το άρθρο ο οίκος αυτός θα χρησιμοποιείται ως τόπος λατρείας για Χριστιανούς, Μουσουλμάνους και Εβραίους, δηλαδή θα λειτουργεί συγχρόνως ως εκκλησία, τζαμί και συναγωγή. Σύμφωνα με το άρθρο καθίσταται σαφές ότι τα όσα αναφέρονται στα «Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών» προχωρούν και εξελίσσονται κατά γράμμα, δηλαδή παγκόσμια οικονομία, παγκόσμια πολιτική εξουσία και παγκόσμια θρησκεία.[3]

Επίσης σύμφωνα με το site του κόμματος, στις 8/01/2013, δημοσιεύτηκε ένα άκρως καυστικό άρθρο για την Ιερά σύνοδο της Αγγλικανικής Εκκλησίας η οποία ανακοίνωσε πως θα επιτρέπεται να χειροτονούνται επίσκοποι ομοφυλόφιλοι ιερείς. Το άρθρο φέρει τον τίτλο «Η Αγγλικανική Εκκλησία αποδέχεται τους κίναιδους».[4] Σύμφωνα με δημοσίευμα του Παπαγιάννη Κώστα στην εφημερίδα «Η Αυγή» στις 6/01/2013, αναφέρει ότι η Χρυσή Αυγή στο θέμα των συσσιτίων που η ίδια πραγματοποιεί μόνο για Έλληνες, επεδίωξε χωρίς αποτέλεσμα συνεργασία με την Εκκλησία (!), προτείνοντας παροχή τροφίμων με τον όρο της δημοσιοποίησης της προέλευσής τους, κίνηση που δείχνει τη σαφή διάθεση της Χρυσής Αυγής να αποκομίσει πολιτική υπεραξία από το «φιλάνθρωπο» έργο της και να δημιουργήσει νέα πελατειακά δίκτυα ψηφοφόρων. Τέλος αξίζει να διαβάσουμε τη λακωνική απάντηση που έδωσε το κόμμα για τα όσα ειπώθηκαν στη συνέντευξη του Μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο: «Ουδέποτε η Χρυσή Αυγή διεκδίκησε τον ρόλο του προστάτη της Εκκλησίας. Είναι θλιβερό η Ιεραρχία να κατηγορεί την Χρυσή Αυγή, συμπλέοντας έτσι με άθεους και βλάσφημους πολιτικούς, που ανήκουν σε μυστικές εταιρίες, σκοτεινές λέσχες και δόγματα», σημειώνεται από το γραφείο Τύπου του κόμματος.

Για πάμε να εξετάσουμε όμως και ποίες είναι η απόψεις της Εκκλησίας για την Χρυσή Αυγή. Εδώ παρατηρείται μια πόλωση στους κόλπους της ελλαδικής εκκλησίας, καθώς τους τελευταίους μήνες αρκετοί κληρικοί υποστήριξαν δημοσίως της δράσεις της Χρυσής Αυγής ενώ άλλοι κληρικοί παρευρέθηκαν σε εγκαίνια γραφείων του κόμματος και τέλεσαν αγιασμό, αποδεχόμενοι έμμεσα έτσι τις πρακτικές βίας που ακολουθούν. Στις 27/08/2012 μέλη της Χρυσής Αυγής από τα Ιωάννινα, την Άρτα, την Πρέβεζα και τη Θεσπρωτία παρευρέθηκαν σε γιορτές για τη νίκη του ελληνικού στρατού εναντίων των ανταρτών το 1949, μαζί με τον Μητροπολίτη Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης .


Αξίζει να παραθέσουμε κάποια μέρη από την επιστολή του Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιου: «Κάποιοι σας κατέκριναν, επειδή διαμαρτυρηθήκατε για την προβολή του θεατρικού έργου Corpus Christi στο θέατρο «Χυτήριο». Εμείς, αντιθέτως, προσωπικά θέλουμε να σας ευχαριστήσουμε, επειδή -χωρίς να χρησιμοποιήσετε βόμβες Μολότωφ, πέτρες, ξύλα, ή και αποξηλωμένα μάρμαρα- υπερασπιστήκατε το όνομα του Σωτήρος Χριστού» και «Δεν θα μεταβώ στα Εγκαίνια και για ένα πρόσθετο λόγο. Διότι μερικές άστοχες ενέργειες Μελών της Χρυσής Αυγής δίδουν προς τα έξω την εντύπωση, ότι αποτελούν προέκταση του Χιτλερισμού. Σε άλλους πάλι δίδουν το δικαίωμα να τους κατηγορούν «ότι αποτελούν ένα θηρίο, που εκτρέφεται μέσα στα σπλάχνα της Ελλάδος», καθώς κάποιος άλλος Αρχιερεύς διατύπωσε χθές. Σε κάποιους άλλους επίσης δίδουν το δικαίωμα να τους κατηγορούν, ότι δεν είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, αλλά Δωδεκαθεϊστές ή οτιδήποτε άλλο. Βεβαίως εμείς προσωπικά ούτε εγκρίνουμε, ούτε και αποδεχόμεθα όλα αυτά. Αλλά παρά ταύτα και οι παράγοντες της Χρυσής Αυγής πρέπει να προσέξουν. Αν θέλουν να βοηθήσουν την Ελλάδα μας, πρέπει να αφήσουν κατά μέρος τον ενθουσιασμό του νεοφώτιστου ή την μέθη από την εκλογική τους επιτυχία, πράγματα τα οποία τους οδηγούν σε λανθασμένες ενέργειες. Πως π.χ. μπορούμε να ξεχάσουμε εκείνο το περίφημο «εγέρθητι», που τους έκαμε τόσο μεγάλο κακό; Καλόν είναι να μη ξεχνούν, ότι στην εποχή μας η μεγάλη αγάπη προς την Πατρίδα θεωρείται αμάρτημα, και το «εθνικιστής», ενώ θα έπρεπε να είναι εύσημο, δυστυχώς είναι «ρετσινιά», που εύκολα επικολλούν σε όσους αγαπούν την Ελλάδα μας». Τέλος ο Μητροπολίτης εύχεται στην Χρυσή Αυγή να δώσει τον καλύτερό της εαυτό.

Στον αντίποδα αυτών των ιεραρχών στέκονται πλέον ο Μητροπολίτης Σιατίστης και Σισανίου Παύλος, ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος και άλλοι επτά επίσκοποι της ελλαδικής εκκλησίας. «Δεν μπορούμε να ρίχνουμε τους μετανάστες που εισέρχονται στην χώρα μας στον Καιάδα» επισημαίνει ο Μητροπολίτης Δωδώνης Χρυσόστομος, και τονίζει ότι «δεν μπορούμε να συμπεριφερόμαστε στους ξένους σαν να είναι κτήνη. Άνθρωποι είναι ανεξάρτητα των πιστεύω τους». Ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος με συνέντευξή του στην Εφημερίδα «Έθνος» διερωτάται από πότε «οι αρχαιολάτρες και οι δωδεκαθεϊστές έγιναν ομολογητές και προασπιστές της πίστης του Χριστού ; Πώς είναι δυνατόν να συνδυάζουν τη βία με το Σταυρό;» Αναφερόμενος για τα επεισόδια έξω από το θέατρο Χυτήριο τονίζει πως «η συγκεκριμένη αντίδραση στην υπόθεση “Χυτήριον” ήταν η μεγάλη ευκαιρία για να εκδηλωθεί η ακραία αυτή πολιτικό-θρησκευτική διαπλοκή, η οποία φαίνεται ότι κυοφορείτο στα σπλάγχνα της ελληνικής κοινωνίας από καιρό». «Βρήκαν λοιπόν την “μεγάλη ευκαιρία” για να φανερώσουν το διπλό προσωπείο τους, το πολυεπίπεδο δηλαδή φαινόμενο του “συνδρόμου της Βαϊμάρης”. Χωρίς αμφιβολία το σύνδρομο αυτό δεν αποτελεί μία υγιή έκφραση μέσα στην ανθρώπινη κοινωνία και πρέπει να μας απασχολήσει και να μας προβληματίσει όλους, γιατί η προβολή μιας φοβικής πραγματικότητας με τον μανδύα της θρησκευτικής υποκρισίας και του μιμητισμού της αντίδρασης μπορεί να αποβεί εις βάρος της κοινωνικής συνοχής», προσθέτει.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος στράφηκε και αυτός με την σειρά του, εναντίον του κόμματος του Νίκου Μιχαλολιάκου κατά την επίσκεψη στο Ιατρείο Κοινωνικής Αποστολής επισημαίνοντας ότι η Εκκλησία δεν έχει ανάγκη από προστάτες και σωτήρες. Επίσης ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος καταδίκασε κάθε μορφή βίας και ρατσισμού και προτρέπει ιδιαίτερα τους νέους να μελετήσουν την ιστορία της Χρυσής Αυγής, τα ιδεολογικά της πιστεύω και τα σύμβολά της. Τόνισε πως η Εκκλησία αγαπάει όλους τους ανθρώπους – και μη Χριστιανούς και μαύρους και άσπρους όλους τους αγαπάει – και δεύτερον πορεύεται, κάνει το δρόμο της και δεν χρειάζεται προστάτες.



Στο βιβλίο «Γκρεμίζοντας τον μύθο της Χρυσής Αυγής» ο Χάρης Κουσουμβρής, ο οποίος υπήρξε στο παρελθόν μέλος της οργάνωσης και ένα από τα ηγετικά στελέχη αυτής, μέλος της για δώδεκα χρόνια αποκαλύπτει τις μεταφυσικές αρχές της οργάνωσης σε ένα από τα τελευταία κεφάλαια του βιβλίου του με τίτλο «Χρυσή Αυγή και Θρησκευτικές Αντιλήψεις» και «Ο Μέγας Πάν». Οι θρησκευτικές αντιλήψεις και οι μεταφυσικές αρχές στον ιδεολογικό κορμό του εθνικοσοσιαλισμού πηγάζει από μια πολύ συγκεκριμένη μεταφυσική αντίληψη σχετικά με τη λατρεία του φωτός, είτε αυτό δηλώνεται ως ένα φυσικό φαινόμενο είτε ως μια πνευματική κατάσταση, το οποίο κατανικά το σκότος το οποίο έχει χαρακτήρα αντιάρειο και έχει σημιτική προέλευση. Στο παρόν άρθρο δίνονται και οι σελίδες του βιβλίου όπου και αναγράφονται ποιήματα του Νίκου Μιχαλολιάκου στα οποία εξυμνεί τον θεό Πάνα «Στο κέντρο της τεράστιας αιμάτινης κηλίδας/ Στο βάθρο του βωμού/ Τραγόμορφος, σατανικά υπέροχος/ Την ώρα δοξάζει της θυσίας/ Των ευγενών ενστίκτων και της βίας/ Αυτός ο αιώνιος κυβερνήτης ο Μέγας Πάν». Φαίνονται από τα γραφόμενα οι ξεκάθαρες παγανιστικές αντιλήψεις που έχουν τα μέλη του συγκεκριμένου κόμματος.

Ενδεικτικά, στο 6ο τεύχος του περιοδικού «Χρυσή Αυγή», το οποίο εκδόθηκε για τους μήνες Αύγουστος-Σεπτέμβριος του έτους 1982, ο γενικός αρχηγός του κόμματος Νίκος Μιχαλολίακος ρωτάει: «Τέθνηκεν Μέγας Πᾶν; Ἠ φυλετική ψυχή ἀπαντᾶ ΟΧΙ.» και συμπληρώνει « Θά πρέπει νά ἀγαπήσωμεν κάθε τί Παραδοσικόν καί νά Συνειδητοποιήσωμεν ὅτι Ἀναγέννησις τοῦ Ἑλληνισμοῦ σημαίνει Ἐπιστροφή εἰς τα Πρότυοα ἐκεῖνα τῶν Ὀλυμπίων Θεῶν, μέ τά ὁποῖα οἱ πρόγονοί μάς ἐμεγαλούργησαν.». Βλέπουμε άρθρο στο ίδιο τεύχος, «Ο Ιουδαϊοχριστιανισμός και η Θρησκεία της Ευρώπης » όπου εν ολίγοις υποστηρίζει ότι ο Ιουδαϊοχριστιανισμός μεταλαμπαδεύτηκε στην Ευρώπη και μέσα σε διάστημα μερικών αιώνων κατάφερε να εμφυτέψει τον Εβραϊκό σκοταδισμό στον κορμό του ευρωπαϊκού πολιτισμού.

Ελπίζω να σας προβλημάτισα και σας κίνησα το ενδιαφέρον για να ψάξετε περεταίρω.














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου